DOVOLENÁ 2001

BYLI JSME V JESENÍKÁCH

Je čtvrtek 5.července 2001 a k tomu 4 hodiny a 45 minut ráno a my se scházíme na zastávce Brušperk, střed v počtu 6 osob, abychom podnikli 3. denní putování po JESENÍKÁCH. Je 5.03 a my odjíždíme autobusem do Ostravy na Ústřední autobusové nádraží, kde na nás čeká přípoj do Rýmařova. V Rýmařově si po 2 hodinovém cestování odpočineme v blízkém bufetu, kde si dáme vytoužené občerstvení. V 9.21 odjíždíme v plně obsazeném autobusu do místa ubytování, směrem do horského městečka LUDVÍKOV. Tam přijíždíme v 10 hodin a 10 minut, a protože naše CHATA U SOVY je hned u zastávky, míříme k její vstupní bráně, kde už vidíme čekat  naší druhou půlku, která se zde dopravila vlastními auty. Před chatou nás již čeká milá majitelka chaty, která nás ihned bez problému ubytuje. Půlhodiny před polednem  se scházíme před chatou, uděláme společné foto a vyrážíme na naší 1.trasu, abychom poznali blízké okolí Ludvíkova. Počasí nám přeje, je asi 25 stupňů a sluníčko svítí.  Po lesní asfaltové cestě se po mírném stoupání do kopce ocitáme na rozcestí Malá hvězda. Odtud už každý svou rychlostí míří přes Anenskou myslivnu do průmyslového města VRBNO POD PRAĎEDEM. Zde v Hotelu Morava poobědváme  a pokračujeme do osady Železná, odkud už to není daleko na vyhlídkový ostroh jménem ZÁMECKÁ HORA. Na nudném vrcholu, kde leží pár kamenů se zbytky hradu Fürstenwalde se porozhlédneme, a tak jako nahoru, tak i dolů se vracíme každý svou cestou. Společně se scházíme až v autokempu Koliba, kde se občerstvíme. Odtud pokračujeme po hlavní silnici na naší chatu, kde nás čeká večeře, ke které jsme měli brambory a uzené. Celá trasa měřila asi 18 km. Večer jsme zakončili u piva a kytary (někteří odpočinkem na chatě).

Je pátek 6.července 2001 přibližně 7.00 a my se probouzíme do krásného slunečného dne. V 8.00 hodin se scházíme na snídani a v 9.00 hodin už auty odjíždíme přes Karlovou Studánku a Bělou pod Pradědem na ČERVENOHORSKÉ SEDLO. Zde se občerstvíme, uděláme foto a vyrážíme na dlouhou cestu. Po hřebenovce přes chatu ŠVÝCÁRNA dorazíme asi ve  12.30 na nejvyšší horu Jeseníků na PRADĚD (1491 m). Odpočineme si a scházíme do turistického střediska OVČÁRNA. Cesta z Pradědu na Ovčárnu byla mizerná. Vedla po  široké asfaltové cestě, po které mířily davy lidí nahoru na Praděd i dolů na Ovčárnu. Z Ovčárny se vydáváme přes VODOPÁDY BÍLÉ OPAVY (byly moc pěkné) do lázeňského města KARLOVA STUDÁNKA. Zde doplníme tekutiny a pěšky dojdeme do LUDVÍKOVA. Na 2 hodiny si odpočineme a ve 20.00 si dáme poslední večeři na Chatě u Sovy (dušené hovězí,rýže). Po večeři se opět scházíme (asi do 23.30 hodin) u piva a kytary. Právem si to zasloužíme, protože jsme ušli 25 km.

Je sobota 7.července 2001 asi 6.30 a my se balíme. V 7.30 si zajdeme na snídani a v 8.00 se společně fotíme. V 8.15 odjíždíme autobusem do Zlatých hor, kde přestoupíme na autobus, který nás zaveze do Rejvízu. Zde se občerstvíme v malinkém bufetu a zajdeme se podívat na VELKÉ MECHOVÉ JEZÍRKO. Po pravdě nás všechny zklamalo. Byl to jen takový „větší kačák“. Zklamaní se vracíme opět na REJVÍZ, kde doplníme tekutiny v restauraci Rejvíz. Odtud už to není daleko na horu ZLATÝ CHLUM, a proto vyrážíme. Na vrcholu se vypíná 100 let stará kamenná rozhledna. Je polojasno a někteří jedinci se zajdou podívat na vrch rozhledny, aby se mohli pokochat výhledem. Odpočineme si v bufetu pod rozhlednou a scházíme dolů do lázeňského města JESENÍK, kde naše túra končí a zároveň i putování po Jeseníkách je u konce. Trasa měřila asi 13 km. Poobědváme a v 15.40 odjíždíme do Ludvíkova, kde přijedeme v 16.30. Sebereme si svoje saky paky, rozloučíme se s šéfovou a s těmi, kteří přijeli vlastními auty a  od 17.00 nás šest čeká na autobus, aby nás zavezl do Bruntálu, kde na nás bude čekat vlak. V 17.06 se díváme na hodinky a autobus by měl podle jízdního řádu přijet, ale nepřijíždí. Znervózněle uvažujeme jak se vlastně dostaneme domů, jestli nepojede, ale v 17.21 se vyřítí plně obsazen ze zatáčky a my můžeme nastoupit do našeho nejméně oblíbeného autobusu značky MAN (námi přezdívaný krabice od bot), abychom odcestovali z Ludvíkova do Bruntálu. V Bruntále přesedneme na vlak, který nás dovezl až do Opavy,  kde na nás čeká přípoj na Ostravu - Svinov. Půlhodiny si počkáme a odjíždíme. Ve 21.00 hodin už dýcháme špinavý ostravský vzduch a čekáme na tramvaj. Ve 21.45 přijedeme na ÚAN, najíme se „Vyhlídalovými hamburgery“ a ve 22.25  nastupujeme do autobusu, který nás zaveze domů. Ve 23.00 hodin je náš výlet už jen vzpomínkou, protože jsme doma v Brušperku !!!

ÚČASTNÍCI : celkem 12 účastníků

cestovali vlakem a autobusem :

Lukáš Makúch (vedoucí akce),

Jaromír Duda (2 vedoucí akce), Sylva Dudová, Radek Duda, Pavel Holaň (Palko), Jan Kuben

přijeli vlastními auty :

Jaromír Vávra, Věra Kotenová, Jiří Franke,Monika Frankeova a jejich 2 děti<

Celkem ujitých kilometrů : 56

Počasí : po všechny tři dny nám svítilo sluníčko a bylo okolo 25 st.C<

Celkové zhodnocení výletu : velmi vydařený výlet